هولدر یا تریدر

هولد کردن ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

هودل (HODL) کردن از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگه داشتن می آید و در دنیای ارزهای دیجیتال به معنی نگهداری ارزهای دیجیتال خریداری‌ شده مثل بیت‌ کوین در بلند مدت است.

 

در این روش سرمایه‌گذاری فرد تصمیم می‌‌گیرد تا دارایی دیجیتال را برای مدت طولانی مثلا از یک سال، دو سال و گاها تا چندین سال نگهداری کند تا در بلند مدت بتواند سود مناسبی را از سرمایه‌ گذاری خود به‌دست آورد.

 

وقتی یک سرمایه گذار تصمیم میگیرد که رمز ارزی را در طولانی مدت نگهداری کند یعنی به آینده آن اعتقاد دارد و فکر می کند این ارز دیجیتال در آینده می تواند بسیار ارزشمند باشد.

 

هولد کردن به این معنی است که شما به دنبال این هستید که حداقل یک سال این دارایی خاص را ذخیره کنید.

 

اگر مشغله‌ های بسیاری دارید و نوسان قیمت ارزهای دیجیتال شما را عصبی میکند این روش میتواند یکی از رویکردها و استراتژی های شما برای سرمایه‌گذاری باشد.

 

اگرچه این روش به اندازه انجام معاملات کوتاه مدت و ترید کردن هیجان‌انگیز نیست، اما در برخی موارد می تواند گزینه بهتری برای برخی سرمایه گذاران باشد.

 

این روش برای افراد تازه کار بسیار مناسب تر است.

 

یکی از مزیت‌های این استراتژی این واقعیت است که نرخ کارمزد کمتری را پرداخت خواهید کرد، زیرا هر بار که ارز دیجیتال را با ارز دیجیتال دیگری معامله می کنید باید مبلغی را به عنوان کارمزد معاملات پرداخت نمایید.

 

شما باید ارزهای دیجیتال خود را حداقل یک سال ذخیره و نگهداری کنید تا سود حاصل از آن سود جذابی باشد ولی در این مدت نیز باید بر روی قیمت‌ ها تمرکز داشته باشید.

 

ممکن است قیمت‌ها به طرز چشمگیری در مدت زمان کمتر، بالا رفته و اگر از فروش دارایی خود غافل شوید پس از مدتی با افت قیمت طولانی مدت رو به رو شوید.

 

پس هولد کردن به این معنا نیست که ارز دیجیتال را خریداری کرده و بدون توجه به بازار صرفا آن را در مدت زمان طولانی نگهداری کنید، با این کار فرصت‌ های زیادی را از دست خواهید داد.

 

مزایای روش هولد کردن ارزهای دیجیتال

۱-در ازای هولد ارز دیجیتال میزان مالیات و کارمزد ناشی از معاملات شما کاهش می‌یابد.

 

۲-شما را مجبور می کند تا در مورد ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید به خوبی تحقیق کنید.

 

۳-این روش آرامش خاطر بیشتری را برای سرمایه گذار نسبت به روش ترید به ارمغان میآورد.

 

۴-نیازی به آموزش ترید و تحلیل‌ های مخصوص معاملات کوتاه مدت نخواهید داشت.

 

۵-این روش نوعی سرمایه‌ گذاری آسان‌ تر است.

 

 

معایب روش هولد کردن ارزهای دیجیتال

۱-ممکن است دستاورد ها و سود های جذاب و بزرگ ناشی از معاملات در زمان نوسان‌ های قیمتی شدید رمزارز ها را از دست بدهید.

 

۲-به اندازه روش ترید روزانه، هیجان‌انگیز نخواهد بود.

 

۳-بزرگترین نقطه ضعف یا عیب این روش‌ عدم تجزیه و تحلیل کامل بازار است، حوادث غیرقابل پیش بینی می توانند باعث سقوط قیمت‌ ها شوند تا جایی که دیگر به سطح اولیه خود و یا میزان مبلغ خرید شما نرسند.

 

ترید ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

انجام معاملات کوتاه مدت را به اصطلاح ترید کردن می نامند.

 

زمانی که به صورت روزانه ارزهای دیجیتالی را با یکدیگر معامله می کنید و می خواهید از نوسانات قیمتی آن‌ ها سود بگیرید ترید می گویند.

 

شما می توانید معاملاتی را در طی چند روز یا حتی چند هفته که ناشی از نوسانات قیمتی رمزارز ها است انجام دهید.

 

بسیاری از سرمایه گذاران وقتی می بینند دیگران به سودهای بسیار دست می‌یابند درگیر این هیجان می شوند.

 

به دست آورن روزانه پول کاری بسیار هیجان‌ انگیز و وسوسه کننده است آن هم در زمانی که نیاز به حضور فیزیکی و زمان خاصی در شبانه روز نباشد.

 

اما در نظر داشته باشید که اجرای این استراتژی کار چندان آسانی نیست، این استراتژی برای همه مناسب نیست و شما باید ارزیابی کنید که آیا آمادگی لازم برای شروع آن را دارید یا خیر.

 

اگر فردی تازه وارد در دنیای ارزهای دیجیتال هستید حتما احتیاط کنید، هیچ وقت بدون دانش و تحلیل قیمت رمزارزها وارد معاملات کوتاه مدت نشوید.

 

بسیاری از معامله گران به طور مداوم بازار ها را رصد می کنند و اگر پیش بینی درست و منطقی برای کسب سود داشته باشند وارد عمل می شوند.

 

اگر اهل ریسک هستید و بازار پرفراز و نشیب رمزارزها در شما استرس ایجاد نمی کند می توانید با ترید کردن سودهای خوبی به دست آورید.

 

خرید در اوج قیمت نیز می تواند خطرناک باشد، زیرا پس از اوج گرفتن، روند نزولی را شاهد خواهیم بود.

 

اگر قصد انجام معاملات روزانه را دارید می بایست نمودارها را با دقت مرور کنید و مطمئن شوید که قبل از سرمایه‌گذاری به کل داستان روند قیمتی رمز ارز اجهاف کامل دارید.

 

نکته مهم دیگر اینکه فقط به نمودار روز نگاه نکنید، نمودار را بزرگنمایی کرده و روند قیمتی آن را با استفاده از نمودارهایی که تحلیل‌ های درست را به شما نشان میدهند دنبال کنید.

 

در روش ترید نیز بهتر است کل پول خود را وارد معاملات روزانه و یا هفتگی نکنید، ریسک بالا ممکن است کل سرمایتان را نابود کند.

 

به خاطر داشته باشید که هر معامله‌ ای نتیجه مثبت نخواهد داد و باید میانگین سود های خود را در برابر زیان‌ ها مقایسه کرده و به جمع‌ بندی برسید.

 

مزایای روش ترید ارزهای دیجیتال

۱-روشی بالقوه برای دستاورد های بسیار بزرگ است.

 

۲-می تواند جریان در آمد جدیدی برای شما فراهم کند.

 

۳-روشی هیجان انگیزتر از هولد کردن در دراز مدت است.

 

 

معایب روش ترید ارزهای دیجیتال

۱-میزان اضطراب و استرس حاصل از ترید های کوتاه مدت، خیلی بیشتر از روش هولد کردن رمزارزها است.

 

۲-باید وقت بسیار زیادی را برای تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمتی صرف کرد.

 

۳-ترید کار هیجان‌ انگیز و شاید اعتیاد آوری باشد به همین دلیل پس از مدتی ممکن است افراد بدون در نظر گرفتن روند بازار، بدون آگاهی و صرفا از روی عادت دست به معاملات بزند.

 

۴-این روش نیاز به دانش و تخصص دارد.

 

کدام استراتژی معاملات ارزهای دیجیتال بهتر است؟

برای این پرسش هیچ پاسخی به صورت قطعی وجود ندارد و حتی ممکن است استفاده از هر دو استراتژی ایده خوبی برای سرمایه‌ گذاری باشد.

 

اگر علاقه‌مند به ترید ارز های دیجیتال هستید می توانید بخش کوچکی از سرمایه خود را به این روش اختصاص دهید و با این کار می توانید ترید های روزانه انجام داده و تجربه خود را در این زمینه بالا ببرید.

 

در صورت موفقیت مقداری سود کسب خواهید کرد و در صورت‌ عدم موفقیت نیز چون سرمایه اندکی را به آن اختصاص داده‌اید متوجه زیان شدیدی نمی شوید.

 

از طرفی مقداری از سرمایه خود را نیز بر اساس استراتژی هولد، ذخیره می کنید که این کار اغلب در دراز مدت پاسخ داده و بر اثر افزایش قیمت رمزارز، شما نیز سود کسب خواهید کرد.

 

پس به یاد داشته باشید که انجام این سرمایه‌گذاری ها با کل سرمایه و پس‌ انداز شما کار عاقلانه‌ ای نیست.

 

همچنین شما میبایست ۱۰ تا ۳۰ درصد از داراییهایی که به ارز دیججیتال اختصاص داده اید را برای ترید کردن استفاده کرده و بقیه دارایی ارزهای دیجیتال خود را هولد کنید تا ریسک از دست دادن کامل آن‌ ها به صفر برسد.

 

روال ترید بدین صورت است که در طی یک روز قیمت ارز دیجیتال بالا و پایین می شود و شما با انتخاب درست باید آن را در قیمت پایین‌تر خریداری کرده و در قیمت بالاتر در همان روز یا روز بعد بفروشید و این کار را به همین صورت روزانه انجام دهید و سود کسب کنید.

 

اگر اهل ریسک‌پذیری نیستید و نگرانی اصلی شما حفظ سرمایه و سود بلند مدت است بهترین انتخاب شما یک استراتژی خرید و هولد است.

 

اما اگر با خطر و نوسان شدید قیمت رمزارز ها مشکلی ندارید و علاقه و فرصت و دانش کافی برای مدیریت سرمایه‌گذاری خود را دارید، ترید می تواند بسیار کارساز باشد.

 

هولد کردن بهتر است یا ترید؟

 

 

error: !گلدبازار : محتوا غیر قابل کپی هستند