برترین ارزهای دیجیتال

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری

مواردی که درادامه بررسی می‌کنیم، ارز‌های دیجیتالی هستند که عملکرد مطلوبی از خود نشان داده‌اند و با توجه به اهداف و برنامه‌های پیش رو پیش‌بینی می‌شود به عنوان بهترین رمز ارز برای سرمایه‌ گذاری به روند مثبت خود ادامه دهند.

 

۱-بیت کوین Bitcoin

BTC

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد.

 

بیت کوین از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند و از طریق مکانیسم اجماع ایمن می‌شود. معاملات بیت کوین نسبتاً سریع و مقرون به صرفه است (با توان حداکثر هفت معامله در ثانیه).

 

بر خلاف ارز‌های فیات در معاملات بیت کوین هیچ نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نیست.

 

میزان پذیرش یک ارز یک شاخص خوب برای افزایش یا کاهش قیمت آن ارز است.

 

با توجه به این نکته طبق اطلاعات Blockchain Center روزانه ۴۸۸۰۰۰ آدرس بیت کوین اضافه می‌شود که‌ به صورت مداوم به این تعداد اضافه می‌شود.

 

همچنین بیت کوین را به عنوان یک دارایی ضد تورم مشابه طلا در نظر می‌گیرند و در مقایسه با بازار سهام از ابتدا عملکرد بهتری داشته است.

 

این موضوع به سرعت در حال گسترش است به صورتی که السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان پول ملی پذیرفت و به این ترتیب به بیت کوین اعتبار بیشتری بخشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیت کوین می توانید به مقاله ی مربوط به آن در همیار گلدبازار مراجعه کنید.

 

 

۲-اتریوم Ethereum

ETH

اتریوم یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که توکن بومی آن ETH می‌باشد.

 

اتریوم به دلیل نحوه عملکرد قرارداد هوشمند یکی از اصلی ترین مدعیان حوزه ارز‌های دیجیتال است.

 

قرارداد‌های هوشمند مانند قرارداد‌های کاغذی هستند که در صورت برآورده شدن همه شرایط اما بدون نیاز به واسطه مانند بانک و… اجرا می‌شوند.

 

توسعه‌دهندگان از اتریوم برای ایجاد مواردی مانند صرافی‌های غیرمتمرکز، توکن‌های امنیتی، توکن‌های غیر قابل تعویض NFT استفاده می‌کنند.

 

در حال حاضر اتریوم با آپدیت اتریوم ۲.۰ (Ethereum 2.0) مکانیسم اجماع خود را از POW به POS تبدیل می‌کند.

 

اتریوم بزرگترین شبکه بلاک چین برای برنامه‌های غیرمتمرکز است و دومین بازار بزرگ پس از بیت کوین را دارد.

 

با استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز و استاندارد ERC20، اتریوم موارد استفاده زیادی دارد و انتخاب اصلی برای توسعه‌دهندگان ارز‌های جدید است.

 

اتریوم تنها ارز دیجیتالی است که در کوتاه مدت رشد آن از بیت کوین پیشی گرفته است. همه برنامه های غیرمتمرکز DAPP‌، قرارداد‌های هوشمند، توکن‌های امنیتی، توکن‌های غیرقابل تعویض یا سایر محصولات به اتریوم نیاز دارند تا روی بلاک چین اجرا شوند.

 

اتریوم به نسبت بایننس چین (Bainance Smart Chain) که هر دو برای خرید توکن ها و شت کوین ها استفاده می شوند، اتریوم کارمزد بسیار بالا و سرعت بسیار کمتری دارد. اما بعضی توکن ها و شت کوین ها فقط بر بستر اتریوم فعالیت دارند و به ناچار مجبور به پرداخت کارمزد ۵۰ تا ۳۰۰ دلاری می شویم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد NFT و شت کوین می توانید به مقاله های مربوط به آنها در همیار گلدبازار مراجعه کنید.

 

در نخستین روزهای پیدایش ارزهای دیجیتال، شخصی که قصد ایجاد یک پروژه و توکن جدید مبتنی بر بلاک چین را داشت، مجبور بود برای جذب سرمایه‌ی اولیه و ایجاد ارز دیجیتال پلتفرم خود، بلاک چین جدیدی را توسعه دهد. این کار درست مانند این بود که آن فرد دوباره از نو چرخ را اختراع کند. اما اکنون با استفاده از اتریوم و استاندارد ERC-20 آن هر کسی می‌تواند بدون ساخت بلاک چین برای خود توکن ایجاد کند.

 

استاندارد ERC-20 لیستی از قوانینی است یک روی یک توکن باید پیاده سازی شود تا بتواند روی اکوسیستم اتریوم فعالیت داشته باشد. توکن‌های ERC-20 به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه یا ICO بسیار کاربردی هستند. پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین می‌توانند تا زمان ساخت بلاک چین اصلی خود، با ساخت و فروش توکن‌های ERC-20 اقدام به جذب سرمایه کنند. توکن‌های ERC-20 روی تمام کیف‌ پول‌های معتبر اتریوم قابلیت ذخیره‌سازی و انتقال دارند.

 

به زبان ساده‌، ERC20 مجموعه‌ای از قواعد و مقرراتی است که به شما کمک می‌کند یک قرارداد هوشمند را به همراه توکن‌هایش بر بستر اتریوم بسازید. ERC کوتاه‌شده‌ی عبارت Ethereum Request for Comment است و عدد ۲۰ شماره‌ای بوده که به این درخواست تخصیص می‌شود.

 

 

۳-بایننس کوین Binance Coin

BNB

بایننس کوین یک ارز دیجیتال است که توکن بومی صرافی بایننس محسوب می‌شود و برای معامله و پرداخت هزینه در آن استفاده می‌شود.

 

بایننس کوین راهی برای پرداخت هزینه کالا و خدمات و معاملات در زنجیره هوشمند بایننس می‌باشد.

 

اسمارت چین پروژه‌های بیشتری برای این ارز در نظر گرفته است که آن را در لیست ارز‌های برتر قرار دهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بایننس اسمارت چین می توانید به مقاله ی مربوط به آن در همیار گلدبازار مراجعه کنید.

 

 

۴-اتریوم کلاسیک Ethereum Classic

ETC

اتریوم کلاسیک تاریخچه اصلی و بدون تغییر شبکه اتریوم را حفظ می‌کند.

 

ویتالیک بوترین، اتریومی که اول وجود داشت، در صرافی‌ها به اتریوم کلاسیک با نماد ETC تغییر داد و اتریوم جدید، همان اتریوم نام گرفت.

 

این برخلاف معمول بود، زیرا معمولا اسم بلاک چین قبلی ثابت می‌ماند و یک اسم به بلاک چین جدید می‌دهند، مثل بیت کوین و بیت کوین کش که بلاک چین جدید بیت کوین کش نام گرفت.

 

در واقع اتریوم کلاسیک همان اتریوم است، اما بر روی بلاک چین قدیمی.

 

اتریوم کلاسیک نیز درست مانند اتریوم، مبتنی بر یک بلاک چین غیرمتمرکز است.

 

صرافی‌ها و اپلیکیشن های غیرمتمرکز مخصوص به خود را دارد و صد البته بر پایه قراردادهای هوشمند کار می‌کند. زبان برنامه‌نویسی قراردادهای آن سالیدیتی است.

 

 

۵-ایاس EOS

EOS

بلاک چین ایاس یکی از خبرسازترین و پرفراز و نشیب‌ترین  ارزهای دیجیتال  موجود در جهان است. اما پیش از معرفی ایاس بهتر است به تاریخچه این رمز ارز بپردازیم.

 

سیستم بلاکچین ای او اس در سال ۲۰۱۷ میلادی بر اساس یک مقاله سفید (White Paper) طراحی و عرضه شد.

 

در ابتدا توزیع توکن‌های ایاس به وسیله تیم توسعه‌دهنده Block.one بر روی بلاک چین اتریوم به صورت توکن ERC-20 به سرمایه‌گذاران ارائه گردید، سپس توکن‌های خریداری شده به بلاک چین ایاس منتقل شدند.

 

 

۶-کاردانو Cardano

ADA

کاردانو یک ارز دیجیتال نسل سوم است که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است.

 

بلاک چین کاردانو می تواند برای ایجاد قرارداد های هوشمند استفاده شود و برنامه ها و پروتکل های غیر متمرکز ایجاد کند.

 

علاوه بر این، قابلیت ارسال و دریافت فوری وجوه با حداقل هزینه در دنیای تجارت و امور مالی را دارد.

 

کاردانو در حال حاضر از روش اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند.

 

یکی دیگر از بنیان گذاران ETH، چارلز هاسکینسون بنیان گذار بخشی از کاردانو است.

 

کاردانو در مقایسه با بیت کوین تعداد تراکنش بیشتری در ثانیه را پردازش می کند.

 

در حال حاضر برای پروژه‌های مالی، مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی استفاده می‌شود.

 

 

۷-ریپل Ripple

XRP

ریپل یک شرکت است و XRP یکی از محصولات این شرکت است.

 

ریپل (Ripple) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که برای بانک‌ها و نهادهای مالی، محصولات مالی غیرمتمرکز می‌سازد.

 

هدف ریپل این است که بتواند انتقال پول بین بانکی و بین‌المللی را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند که البته این هدف تا حد زیادی محقق شده است و اکنون بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگی برای انجام انتقال‌های پولی خود از محصولات ریپل استفاده می‌کنند.

 

می‌توان گفت که هدف ریپل کاملا در تضاد با بیت کوین است.

 

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و موسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید نه خود ریپل.

 

 

۸-ترون Tron

TRX

ترون توسط کارآفرین چینی،جاستین ساندر درسال ۲۰۱۷ تأسیس شد.

 

ترون یکی از بزرگترین سیستم عامل‌های نامتمرکز مبتنی بر زنجیره بلوکی است که با تکیه بر رمزارز داخلی با نام ترونیکس (TRX) کار می‌کند.

 

در ماه می ۲۰۱۹، این ارز دیجیتال توانست کاری را که بیت کوین در طی ده سال انجام داد را در  ۳۱۹ روز انجام داده و رکورد تعداد تراکنش‌های بیت کوین را بشکند. در آگوست همان سال عرضه اولیه سکه TRX آغاز شد و ترون توانست از این طریق بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کند. در این عرضه اولیه قیمت هر واحد TRX معادل ۰٫۰۰۱۹ دلار بود.

 

در ابتدا، ارز دیجیتال ترون، بصورت آزمایشی بر روی بلاکچین آتریوم (پروتکل ERC-20) بارگذاری شد و سپس با راه‌اندازی نهایی شبکه بلاکچین ترون (TRC-10 و TRC-20) در سال ۲۰۱۸ روی شبکه اصلی خود بارگزاری شد.  طرفداران ترون، این روز را، روز استفلال ترون می‌دانند.

 

TRC-10 استانداردی فنی است که توسط بلاک چین ترون و بدون نیاز به ماشین مجازی ترون (TRON Virtual Machine) پشتیبانی می‌شود. امکان ساخت و عرضه توکن‌های TRC-10 دلخواه در شبکه TRON به قیمت ۱۰۲۴ TRX برای کاربران وجود دارد. در این حالت سازندگان توکن نیاز به هیچ گونه دانش برنامه نویسی برای ساخت توکن خود ندارند و فرآیند ساخت توکن بسیار ساده است. یکی از شناخته شده ترین توکن های TRC-10 توکن بیت تورنت (BTT) است.

 

TRC-20 استانداردی فنی است که برای قراردادهای هوشمند و بکارگیری ماشین مجازی ترون از آن استفاده می‌شود. در توکن‌های TRC-20 امکان استفاده از قراردادهای هوشمند با استفاده از ماشین مجازی TRON وجود دارد. توکن ها بطور کامل با توکن های ERC-20 سازگار هستند و در نتیجه به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که قراردادهای اتریوم خود را به شبکه ترون منتقل کنند. قراردادهای هوشمند امکانات نامحدودی دارند و توکن‌ های TRC-20 ویژگی‌هایی دارند که در توکن‌های TRC-10 وجود ندارد. با این حال پیاده سازی توکن های TRC-20 بسیار پیچیده‌تر از توکن های TRC-10 است. یکی از شناخته شده ترین توکن‌های TRC-20 توکن ANTE است که در پلتفرم محبوب TRONbet استفاده می‌شود.

 

درنهایت TRC-10 و TRC-20 کارمزد های بسیار کمتری نسبت به ERC-20 دارند.

 

 

۹-لایت کوین Litecoin

LTC

لایت کوین به عنوان نقره دیجیتال شناخته می‌شود.

 

در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و یکی از اولین ارز‌های رمزنگاری شده‌ای بود که راه بیت کوین را دنبال کرد.

 

Litecoin بر روی یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز ساخته شده است که متمرکز نیست و از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند.

 

در لایت کوین معاملات سریع تر و آسان تر از بیت کوین انجام می شوند. همچنین استخراج لایت کوین برای ماینرها نیز آسان تر است، زیرا زمان متوسط برای استخراج هر لایت کوین ۲ دقیقه است.

 

 

۱۰-بیت کوین کش Bitcoin Cash

BCH

بیت کوین کش یکی از اولین هارد فورک‌های ارز بیت کوین است.

 

هارد فورک یک تغییر اساسی در قابلیت شبکه است که باعث می شود یک ارز در همان زنجیره اصلی ولی با ویژگی های دیگر تولید شود.

 

بحثی که منجر به ایجاد بیت کوین کش شد بر سر پایداری بود.

 

شبکه بیت کوین محدودیتی در اندازه بلوک‌ها دارد که هر بلوک ۱ مگابایت است، BCH اندازه بلوک را از ۱ مگابایت به ۸ مگابایت افزایش می‌دهد.

 

با این نظریه که بلوک‌های بزرگتر ممکن است تراکنش‌های بیشتری را ذخیره کنند و بنابراین کارایی فرآیند را افزایش می‌دهند. از نظر ارزش بازار این ارز در رتبه ۱۸ با ارزش بازار بیش از ۹ میلیارد دلار قرار دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فورک می توانید به مقاله ی مربوط به آن در همیار گلدبازار مراجعه کنید.

 

 

۱۱-بیت کوین گلد Bitcoin Gold

BTG

ارز دیجیتال Bitcoin Gold یک پروژه جامعه‌ محور است که در سال ۲۰۱۷ با هدف تغییر مفهوم استخراج در بلاک‌چین بیت کوین راه‌اندازی شد.

 

توسعه دهندگان این رمزارز معتقد بودند که فرایند استخراج بیت کوین بیش از اندازه متمرکز است و در واقع شرایط تماماً به نفع افرادی که سیستم‌های فوق قدرتمند برای استخراج دارند.

 

در نتیجه وضعیتی ایجاد شد که شرکت‌های بزرگ شبکه بیت کوین را تحت کنترل داشتند، وضعیتی که هدف نهایی ارزهای غیرمتمرکز و همتا به همتا که بیت کوین برای آن ایجاد شده بود را تغییر داد!

 

به همین دلیل، بیت کوین گلد با هدف حمایت از مردم عادی ایجاد شد. بنابراین می‌توان گفت که ارز دیجیتال Bitcoin Gold یک فورک و جایگزین بلاک‌چین بیت کوین است که برای برابرسازی شرایط استخراج رمزارز ایجاد شده است.

 

هدف بیت کوین گلد ایجاد شبکه‌ای است که هر کس در هر کجای دنیا که باشد بتواند در فرایند استخراج با استفاده از سخت‌افزارهای معمول و در دسترس هم شرکت کند.

 

ارز دیجیتال بیت کوین گلد به‌عنوان یکی از شاخه‌های بیت کوین ، شامل تاریخچه کامل تراکنش‌های بیت کوین تا تاریخ فورک است، شامل مقدار دقیق باقی‌مانده بیت کوین موجود در کیف پول.

 

با این ‌وجود، بلاک‌چین اصلی بیت کوین و بلاک‌چین جدید بیت کوین گلد بعد از فورک به طور مستقل،بدون تأثیرپذیری از هم، در حال تکامل هستند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فورک می توانید به مقاله ی مربوط به آن در همیار گلدبازار مراجعه کنید.

 

 

۱۲-شیبا اینو Shiba Inu 

SHIB

شیبا اینو یک میم کوین پر سر و صدا است که این روزها تقریباً همه افرادی که با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی دارند نام آن را زیاد می‌شنوند.

 

این ارز دیجیتال با الهام از ایده دوج کوین روی شبکه اتریوم راه اندازی شد و تلاش می‌کند تا دوج کوین را پشت سر بگذارد.

 

نماد شیبا اینو نیز از یک نژاد سگ شکاری ژاپنی برداشته شده است.

 

شیبا به عنوان جایگزین دوج کوین معرفی شد که بسیاری از طرفداران آن را به عنوان قاتل دوج کوین می نامند.

 

شیبا مانند ریپل یک ارز دیجیتال ارزان قیمت است که برای تراکنش‌های سریع و کوچک بسیار مناسب به حساب می‌آید.

 

پایین بودن قیمت شیبا و قیمت ریپل نیز شباهت آن هاست، با این تفاوت که اهداف پروژه گسترده‌ای مانند ریپل کاملاً متفاوت است.

 

شیبا یک ارز دیجیتال سرگرمی است که به دلیل ارزان بودن در فروم ها و انجمن‌های آنلاین از آن برای انعام دادن یا فعالیت‌های خیرخواهانه استفاده می‌شود.

 

در این راه سلبریتی های معروف و جامعه سرمایه گذاران نسبتاً بزرگ پشت سر شیبا قرار گرفته‌ اند و باعث شدند این میم کوین بامزه حتی به جمع ده ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز راه پیدا کند.

 

 

۱۳-زی کش Zcash

ZEC

زی کش یکی از انواع ارز دیجیتال با بلاک‌چین غیرمتمرکز است که هدف اصلی آن حفاظت از هویت افراد هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال است.

 

مانند بیت کوین، ZCash نیز به‌صورت متن‌باز فعالیت کرده است، اما از لحاظ حفظ حریم خصوصی، تفاوت‌های چشمگیری با بیت کوین دارد.

 

Zcash که قبلاً به‌عنوان (Zerocoin) شناخته می‌شد که در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد.

 

این رمزارز ابتدا با استفاده از تکنیک‌های ریاضی پیشرفته به نام اثبات دانش صفر (Zero Knowledge) به‌عنوان یک افزونه آزمایشی حریم خصوصی برای بیت کوین پیشنهاد شد.

 

اما به دلیل تازگی و شدت محاسباتی پروتکل Zerocoin ، توسعه دهندگان اصلی بیت کوین معتقد بودن استفاده از آن در شبکه اصلی این رمزارز، عملاً غیر ممکن است.

 

متعاقباً، با پیشرفت‌های بیشتر در پروتکل، دانشمندان بنیان‌گذار Zerocoin با همکاری محققان MIT و دانشگاه تل‌ آویو پروتکل جدیدی به نام Zerocash (Zcash) ایجاد کردند.

 

پروتکل Zcash پس از جذب Zooko Wilcox ، برای هدایت پروژه و جمع‌آوری بیش از ۳ میلیون دلار سرمایه، تحت شرکت Zcash شروع به فعالیت کرد و هدف آن ایجاد پروتکل Zcash به یک ارز رمزنگاری شده کامل بود.

 

 

۱۴-استلار Stellar

XLM

استلار یک شبکه باز است که به کاربران اجازه می دهد پول را به روشی بسیار کارآمد، جابجا و ذخیره کنند.

 

درست مانند بیت کوین و اتریوم ، XLM توکن بومی Stellar، گزینه بسیار مناسبی برای پرداخت است.

 

شبکه آن می‌تواند از یک تا پنج هزار تراکنش ارز دیجیتال در ثانیه را پردازش کند. علاوه بر این، کارمزد تراکنش بسیار پایینی دارد.

 

به لطف عملکرد داخلی KYC، استلار یک توکن دیجیتالی فوق‌ العاده امن است و نمی‌توان از آن در پولشویی استفاده کرد.

 

این به این معنی است که بیشتر مورد علاقه سرمایه گذاران نهادی است که پردازش تراکنش های جهانی، این ارز را به سرمایه گذاری بلندمدت خوبی تبدیل می کند.

 

 

۱۵-دوج کوین Dogecoin

DOGE

دوج کوین با واحد اختصاری DOGE به‌زبان ساده یک ارز دیجیتال و یک شبکه برای انتقال پول است، درست مانند بیت کوین.

 

با این حال، این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد که‌ مهم‌ ترینش در هدف اولیه است که دوج کوین در ابتدا برای شوخی ساخته شده بود.

 

بیلی مارکوس، خالق دوج کوین که با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) نامی طنز برگرفته از نام خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، شناخته می‌شود.

 

بدون اهمیت‌دادن به‌ بازاریابی یا پذیرش آن از طرف مردم، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه و خودمانی ایجاد کند.

 

نام و ایده لوگوی دوج کوین از نژاد سگ شیبا اینو (Shiba Inu) گرفته شده است. در حقیقت قبل از ایجاد دوج کوین، کلمه دوج (Doge) و تصویر سگ شیبا اینو به‌ عنوان میم (Meme) یا همان طنز اینترنتی شناخته شده بود و افراد برای نوشتن متن‌های خنده‌دار خود از این تصاویر استفاده می‌کردند.

 

بنابراین دوج کوین برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، در ابتدا برای هدف خاصی ساخته نشده بود و در حقیقت این ارز دیجیتال اکنون در دسته میم‌ کوین‌ها یا همان سکه‌های طنزگونه طبقه‌بندی می‌شود.

 

توسعه‌دهندگان دوج کوین برای ایجاد این ارز دیجیتال از کد یک ارز دیجیتال دیگر به‌نام لاکی کوین (Lucky Coin) استفاده کردند، در حقیقت می‌توان گفت این ارز دیجیتال از لاکی کوین، فورک شده است.

 

لاکی کوین هم خودش فورکی از لایت کوین و ارز دیجیتال لایت کوین هم خود انشعاب یا فورکی از بیت کوین است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فورک می توانید به مقاله ی مربوط به آن در همیار گلدبازار مراجعه کنید.

 

 

۱۶-سولانا Solana

SOL

آناتولی یاکوونکو مهمترین فرد در سیستم سولانا است.

 

شغل حرفه‌ای او از کوالکام Qualcomm آغاز شد، جایی که او به سرعت در رده‌های بالاتر قرار گرفت.

 

بعد از این، مسیر حرفه‌ای او تغییر کرد و به عنوان یک مهندس نرم افزار در Dropbox وارد سمت جدید شد.

 

وی در سال ۲۰۱۷، کار بر روی پروژه‌ای را آغاز کرد که بعداً به عنوان سولانا نام گرفت.

 

او با همکار خود در کوالکام، گرگ فیتزجرالد، همکاری کرد و آنها پروژه‌ای را به نام آزمایشگاه‌های Solana تأسیس کردند.

 

با جذب چندین همکار سابق کوالکام دیگر، پروتکل Solana و رمزارز SOL در سال ۲۰۲۰ برای عموم منتشر شد.

 

سولانا، ارز دیجیتالی است که بر بستر بلاک چین ساخته شده و هم زمان از امنیت بالا و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) بهره‌مند است.

 

سولانا بر مبنای گواه اثبات زمان (Proof of History) یا به اختصار PoH طراحی شده است.

 

طبق این الگوریتم، سولانا می‌تواند به سادگی گذر زمان را در یک دفتر کل به صورت کد درآورد که این ویژگی خود باعث افزایش سرعت بلاک چین می‌شود.

 

 

۱۷-دسنترالند Decentraland

MANA

متاورس در اواخر امسال به یک موضوع داغ تبدیل شده است و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ نیز به همین شکل باقی بماند.

 

ارز دیجیتال مانا Decentraland توسط بسیاری به عنوان برترین پروژه متاورس شناخته می‌شود.

 

در واقع، باربادوس از این پلتفرم برای ساخت اولین سفارت متاورس در جهان استفاده خواهد کرد.

 

توکن مدیریت پروژه ی MANA، امسال بیش از ۲۰۰% افزایش یافته است و با گسترش متاورس، قیمت این توکن بسیار بالا خواهد رفت.

 

 

۱۸-نئو Neo

NEO

اکوسیستم نئو در ابتدا با عنوان Antshares در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و اعتقاد بر این بود که این پروژه اولین بلاک چین عمومی چین است.

 

این پلتفرم متن‌باز، سه سال بعد از راه‌اندازی به نئو (Neo) تغییر نام داد.

 

بنیان‌گذاران نئو، دا هانگ‌ فی و اریک ژانگ هستند و هر دو در سمتی یکسان با عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی بنیاد نئو با هدف ترویج پذیرش بلاک چین‌ فعالیت می‌کنند.

 

تیم سازنده‌ی نئو، جامعه‌ای جهانی از توسعه‌دهندگانی ایجاد کرده است که زیرساخت‌های جدیدی برای شبکه‌ی آن ایجاد می‌کنند و با پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی C# ،Java ،Go ،Python و Kotlin، موانع ورود به بازار ارزهای دیجیتال را تا حد امکان کاهش داده است.

 

در کنار این اقدام، این تیم برای تشویق مردم به ساخت برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند در بلاک چین، ابتکاری به نام اکوبوست (EcoBoost) طراحی کرده است.

 

هدف اصلی نئو این است که شبکه توزیع شده نئو، یک اقتصاد هوشمند را ایجاد کند.

 

 

۱۹-فانتوم Fantom

FTM

فانتوم (Fantom) یک پلتفرم غیر متمرکز، متن باز، مقیاس ‌پذیر، قابل سفارشی‌سازی و ایمن برای قراردادهای هوشمند است که به منظور غلبه بر محدودیت‌های شبکه‌های بلاکچینی نسل قبل طراحی شده است.

 

پروژه ارز دیجیتال فانتوم (Fantom)، هدف اصلی خود را ایجاد زیرساخت‌هایی برای آینده‌ای کارآمدتر عنوان می‌کند تا به این طریق، مردم بتوانند از آخرین پیشرفت‌های دنیای فناوری برای بهبود کیفیت زندگی خود استفاده کنند.

 

فانتوم خود را به عنوان بخشی از انقلاب دیجیتال توصیف می‌کند که در نهایت در همه جنبه‌های زندگی از پرداخت‌ها و اقتصاد کاملاً دیجیتال گرفته تا هویت و سوابق پزشکی دیجیتال و پذیرش دارایی‌های دیجیتال در مقیاس جهانی، نفوذ خواهد کرد.

 

 

۲۰-بیت تورنت Bit Torrent

BTT

شرکت بیت تورنت در سال ۲۰۰۱ به دست برام کوهن (Bram Cohen) که یک مهندس نرم‌افزار امریکایی است، تأسیس شد و به یکی از اولین و بزرگ‌ترین سایت‌های اشتراک فایل روی وب تبدیل شد.

 

بیت‌تورنت از یک پروتکل همتا به همتای غیر متمرکز استفاده می‌کند که چند صد میلیون کاربر را قادر به بارگذاری و دریافت فایل‌های مختلف می‌کند.

 

ارز دیجیتال Bit Torrent یکی از ارزهای دیجیتالی است که روی بلاک چین بنیاد ترون فعالیت می‌کند.

 

این ارز دیجیتال به سرویس اشتراک فایل بازسازی شده بیت‌ تورنت وصل است.

 

 

۲۱-وی چین VeChain

VET

VET توکن داخلی VeChain، یک پلت فرم زنجیره تامین مبتنی بر بلاک چین است.

 

پروژه وی چین VeChain اهداف کاملا بلند پروازانه ای دارد و هدف آن حل مشکلات عمده ای است که صنعت زنجیره تامین از آن رنج می برد، با کمک اکوسیستمی که با استفاده از حاکمیت توزیع شده و فناوری اینترنت اشیا (IoT) ایجاد شده است.

 

صنعت زنجیره تامین در سال ۲۰۲۱، آسیب بسیار زیادی دیده است و فناوری بلاک چین ممکن است راه حل های مورد نیاز برای احیای آن را ارائه دهد.

 

تجربه و شهرت تثبیت شده VeChain می تواند به آن کمک کند تا از رقابت پیشی بگیرد.

 

کارایی، قابلیت ردیابی، شفافیت و کاهش هزینه ای که VeChain می تواند ارائه دهد، بسیار ارزشمند هستند.

 

اگر این پروژه بتواند به یک بازیگر اصلی در صنعت زنجیره تامین تبدیل شود، توکن بومی آن یعنی VET، می‌تواند به میزان قابل توجهی قیمت آن افزایش یابد.

 

 

۲۲-پولکادات Polkadot

DOT

پولکادات یک شبکه بلاک چین است که مانند اتریوم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها و قرارداد‌های هوشمند بسازند.

 

همچنین پولکادات امکان ارتباط برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را با سایر شبکه‌های بلاک چین فراهم می‌کند که با ایجاد این قابلیت، انتقال دارایی‌ها بین بلاک چین‌های مختلف راحت شده است.

 

پولکادات از سرعت معاملات خوبی برخوردار می باشد که می‌تواند با شبکه‌های دیگر از جمله اتریوم مرتبط شود.

 

پولکادات دارای یک پایگاه برنامه‌نویسی رو به پیشرفت است.

 

توسعه‌دهندگان پولکادات در یک وبینار به این نتیجه رسیدند که بسیاری پولکادات را رقیب اتریوم می‌دانند.

 

همچنین اکثر برنامه‌نویسان عقیده دارند پولکادات از اتریوم ایمن‌تر و مقیاس‌ پذیری را بهبود بخشیده است.

 

 

۲۳-یونی سوآپ Uniswap

UNI

توکن یونی توکن بومی صرافی یونی سوآپ می باشد.

 

Uniswap چهارمین صرافی بزرگ در حوزه رمزنگاری است که به سرمایه‌ گذاران اجازه می‌دهد بدون ثبت معامله در دفتر سفارشات مانند صرافی های متمرکز، بلافاصله توکن‌های خود را،  با قیمت فعلی بازار مبادله کنند.

 

این توکن به دارندگان، امکان می‌دهد که در مورد تحولات جدید و تغییرات سیستم عامل، از جمله نحوه توزیع توکن های ضرب شده به توسعه دهندگان و همچنین هرگونه تغییر در ساختار کارمزد، رأی دهند.

 

توکن UNI در ابتدا در سال ۲۰۲۰ ایجاد شده است تا از روی آوردن کاربران به صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ جلوگیری کند، صرافی غیر متمرکز سوشی سواپ تحت فورک یونی سواپ ایجاد شده است.

 

این ارز در واقع یک پروتکل متن باز است که برای تبادل انواع توکن‌های ERC-20 مورد استفاده قرار می‌گیرد و این پروتکل در بستر شبکه اتریوم انجام می‌شود و همین عامل نیز باعث افزایش سرعت و امنیت آن می‌شود، که کارمزد بسیار بالایی نیز دارد.

 

هدف اصلی از تشکیل ارز دیجیتال یونی سواپ این بود که بستری برای کاربران شبکه بلاک چین اتریوم فراهم شود تا بتوانند به صورت مستقیم معاملات خود را انجام دهند بدون اینکه نیازی به واسطه داشته باشند.

 

 

۲۴-کاوا Kava

KAVA

کاوا یک پلتفرم غیرمتمرکز می باشد.

 

کاوا کاربران خود را قادر می‌سازد تا به طیف وسیعی از خدمات مالی غیر متمرکز دسترسی داشته باشند.

 

توکن ارز دیجیتال کاوا برای افزایش امنیت شبکه و مدیریت تراکنش ها استفاده می شود و همچنین در تلاش است تا امنیت بیشتری را به بلاک چین کاوا ارائه دهد.

 

Kava یک پلتفرم وام دهی DeFi چند زنجیره ای است که به کاربران امکان می دهد تا از استیبل کوین، USDX (شاخص دلار) وام گرفته و انواع ارزهای رمزنگاری شده را سپرده گذاری کنند تا بتوانند سوددهی خود را شروع کنند.

 

 

۲۵-الگورند Algorand

ALGO

الگورند یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن ارائه بالاترین استانداردهای امنیتی، مقیاس پذیری و تمرکز زدایی به کاربران خود است.

 

بلاک چین Algorand از عملکرد قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند و از یک الگوریتم اجماع به نام اثبات خالص سهام استفاده می کند.

 

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که فکر می‌کنیم Algorand شانس انفجار را دارد، تمرکز تیم آن بر سازگاری با محیط‌ زیست است.

 

نگرانی های زیست محیطی با گذشت زمان در همه صنایع بیشتر و بیشتر می شود و قطعاً تأثیر خود را بر بازار ارزهای دیجیتال گذاشته است.

 

سکه‌ها و توکن‌ هایی مانند ALGO که از همان ابتدا برای پایداری و سازگاری با محیط‌ زیست ساخته شده‌اند، نسبت به ارزهای رمز پایه مانند اتریوم که مجبور به تغییر برای مطابقت با استانداردهای جدید هستند، برتری دارند.

 

 

۲۶-هدرا Hedera

HBAR

هدرا هشگراف اغلب لایه اعتماد اینترنت نامیده می شود.

 

این یک شبکه عمومی است که به مشاغل و افراد اجازه می دهد برنامه های غیرمتمرکز یا DApps بسازند.

 

این ارز برای حل برخی از مشکلات ارزهای دیجیتال قدیمی مانند عملکرد کند یا بی ثباتی طراحی شده است.

 

مکانیسم اجماع هشگراف بسیار کارآمد است و دارای توان عملیاتی بیش از ۱۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه است.

 

هدرا هشگراف همه شانس ها را دارد که منفجر شود.

 

 

۲۷-اکسی اینفینیتی Axie Infinity

AXS

اکسی اینفینیتی یک بازی بر پایه بلاک چین اتریوم و ترکیبی از کریپتوکیتیز (Crypto Kitties) و پوکمن (Pokemon) است.

 

اکسی اینفینیتی به موج جدید بازی‌های ویدیویی با درآمد ارز دیجیتال و NFT کمک کرد.

 

بازی آن به کاربران این امکان را می دهد که با هیولاهایی که NFT هستند بجنگند و آموزش دهند و با مبارزه، هیولاها قوی تر می شوند و NFT آنها ارزشمندتر می شود.

 

بازیکنان در بازی اکسی اینفینیتی می‌توانند توکن‌های اس آل پی (SLP) به‌دست آورند و آن‌ها را با پول فیات یا ارز رزمزنگاری در صرافی‌ها مبادله کنند.

 

کسب درآمد، یکی از اهداف اصلی بازیکنان در این بازی بوده و باعث شده است به جذاب‌ ترین بازی رمزنگاری‌شده حال حاضر بازار ان‌.اف‌.تی (NFT)، تبدیل شود.

 

رمز ارز بومی آن براساس استاندارد ERC-20 است.

 

 

۲۸-پولیگان Polygon

MATIC

ارز پالیگان (شبکه Matic سابق) یک راه حل مقیاس بندی لایه ۲ است که توسط Binance و Coinbase پشتیبانی می شود.

 

این ارز دیجیتال سعی دارد که با استفاده از یک راه‌حل جدید زنجیره‌ای، برخی از محدودیت‌های عمده اتریوم از جمله توان عملیاتی آن، رابط کاربری ضعیف (سرعت کم و تراکنش‌های معوقه) و عدم حاکمیت جامعه را برطرف کند.

 

با کمک ارز دیجیتال پالی گان، توسعه‌دهندگان حوزه بلاک چین می‌توانند شبکه‌های بلاک چین از پیش تعیین شده را با ویژگی‌های متناسب با نیازهای خود راه‌اندازی کنند.

 

این موارد را می‌توان با طیف فزاینده‌ای از ماژول‌ها، که به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌دهد بلاک چین‌های مستقل با قابلیت‌های خاص‌تر ایجاد کنند، انجام داد.

 

معماری Polygon در بهترین حالت خود می‌تواند به عنوان یک سیستم چهار لایه متشکل از لایه اتریوم، لایه امنیتی، لایه شبکه‌های Polygon و لایه اجرا تعریف شود.

 

 

۲۹-چین لینک Chainlink

LINK

پروژه چین لینک توسط شرکت تکنولوژی (اسمارت کانترکت) در سان فرانسیسکو ابداع شد.

 

بنیانگذاران این پروژه سرگئی ناذاروف و استیو الیس هستند، سرگئی ناذاروف بنیانگذار Smart Contract (اسمارت کانترکت) ، Secure Asset Exchange (اسمارت اسست اکسچنج) و CryptoMail (کریپتو میل) نیز هست.

 

چین لینک یک شبکه ارتباطی غیر متمرکز است که قرارداد‌های هوشمند مانند قرارداد‌های اتریوم را به داده‌های خارج از بلاک چین متصل می‌کند.

 

بلاک چین‌ها نمی‌توانند به صورت ایمن به برنامه‌های خارجی متصل شوند.

 

Chainlink قرارداد‌های هوشمند را قادر می‌سازند تا با داده‌های خارجی ارتباط برقرار کنند و اجازه می‌دهند قرارداد‌ها بر اساس داده‌هایی انجام شود که اتریوم نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

 

 

۳۰-فچ آی Fetch ai

FET

Fetch ai پلتفرمی است که هدف آن اتصال دستگاه ها و الگوریتم های اینترنت اشیا (IoT) برای یادگیری جمعی آن ها است که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد.

 

ارز دیجیتال فچ یا پروژه Fetch ai در سال ۲۰۱۹ در بخش LaunchPad صرافی Binance معرفی شد.

 

این پروژه به عنوان آغازی برای همگرایی فناوری ها در دوره طلوع انقلاب چهارم در نظر گرفته می شود.

 

این پروژه با ادغام دو فناوری مدرن هوش مصنوعی یا AI و بلاک چین به وجود آمده است.

 

این ایده از تمایل به تمرکز زدایی سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی شکل گرفته است.

 

Fetch ai بر اساس یک دفتر کل با ظرفیت بالا ساخته شده است و قابلیت های قرارداد هوشمند را برای استقرار راه حل های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای حل مشکلات غیر متمرکز ارائه می دهد.

 

این ابزارهای منبع باز برای کمک به کاربران در ایجاد زیرساخت اکوسیستم و استقرار مدل های تجاری طراحی شده اند.

 

 

لطفاً قبل از سرمایه گذاری و خرید کوین های نام برده شده،

مطالعات لازم را بر روی آنها داشته باشید،

سپس سرمایه گذاری کنید،

تا متضرر نشوید.

 

 

error: !گلدبازار : محتوا غیر قابل کپی هستند